Bird box anmeldelse. Bird box 2019-11-20

Bird Box

bird box anmeldelse

Så regner man med et nyt take på horror-genren, bliver man slemt skuffet. Jessica angribes og er lige ved også at tage livet af Malorie, da hun med vilje kører galt med sin bil. Sandra Bullock spiller Malorie, der i begyndelsen af filmen flygter ned ad en flod sammen med to små børn, en dreng og en pige, som hun kalder Dreng og Pige. De inficerede er i øvrigt meget kreative i deres tilgang til at få det overstået. Monstret er en enhed, der får dig til at gøre ting, og ikke et Godzilla-væsen, der river dig fra hinanden. Alt begynder, da uforklarlige masseselvmord spreder sig med lynets hast fra Rusland.

Next

Anmeldelse: Bird Box

bird box anmeldelse

Amerikansk Kan ses i Valby Kino den næste uges tid. Selvom han ikke selv er forælder, ved han tydeligvis mere om emnet, end Bullocks karakter gør. Du kan downloade, linke til og udskrive indhold fra lydogbillede. Det er faktisk en ret vigtig del af historien, da Douglas nægter at lukke flere ind i huset. Der bliver ofte klippet alt for åbenlyst mellem scener, der skal prøve at skabe en sammenhæng mellem de to sideløbende narrativer, som seeren sandsynligvis har regnet ud for længst. Med dette usikkerhedsmoment in mente er bogen et særdeles intenst og skræmmende drama, der sætter bogens karakterer under hårdt psykologisk pres.

Next

Anmelder om Susanne Biers nye gyser 'Bird Box': Gys i blinde

bird box anmeldelse

Når man kigger på monstret, så kommer ønsket om at begå selvmord omgående. Med andre ord er han selv én af dem, der har søgt tilflugt i huset. Malkovich gør, hvad han gør bedst; spiller en koldhjertet og kynisk mand. Det samme gælder i øvrigt i stadigt større grad for mandlige karakterer, så det er en win-win situation. Malorie er nok sårbar, fordi hun er gravid, men hun er også hård og ikke bange for at gøre det nødvendige, beskidte arbejde. Der er vanvittigt mange plothuller, beslutninger og skæbner, som jeg stadig ikke fatter ikke blev finpudset og justeret, inden man færdiggjorde manuskriptet. Og som dansker er det herligt at se Susanne Bier få en storfilm i hænderne.

Next

Bird Box

bird box anmeldelse

Rejsen vanskeliggøres da familien må flygte med bind for øjnene for at undgå ukendte rædsler. Det alene gør, at vi får en helt anden historie — og derfor en helt anden film. Den lille enklave løber dog snart tør for mad, og en håndfuld frivillige må sætte livet på spil for at skaffe mere. Svaret er desværre ikke så positivt, som man kunne have håbet. Se traileren til Bird Box nedenfor:.

Next

Anmeldelse: Susanne Biers ’Bird Box’ er en fortælling om at være så bange for fremtiden, at man glemmer at leve

bird box anmeldelse

Nyhederne er da mere uhyggelige end skuespillere, der lader som om. Ansigt til ansigt med det ukendte finder Malorie kærlighed, håb og en ny begyndelse, inden det hele optrævles igen. Og det hele må gerne være lidt overdrevet, så jeg ikke ser monstre i skyggerne efterfølgende. Tre stærke mænd, der kæmper for det rigtige. Bird Box har alt det, der skal til for at lave en fantastisk film. Men hun kæmper naturligvis for sig selv og resten af gruppen. Hvordan Malorie fem år senere ender alene med to børn på en flod, vil jeg ikke afsløre, men det er dramatisk.

Next

Bird Box

bird box anmeldelse

Husk at leve, mens du gør det. Og Susanne Bier er jo i det hele taget uimodståelig - jamen altså. Det er hendes styrke og hendes svaghed — svaghed, netop fordi hun altid er på vagt — og Bier og Bullock får skabt et menneske, som man gerne vil være i selskab med og håber det bedste for. I filmens nutid ser man, hvor hård Malorie er over for Dreng og Pige — hun har end ikke givet dem navne — og hvordan deres hverdag består af overlevelsestræning. De barrikaderer sig i huset og blænder alle vinduerne, så de ikke kan se, hvad det så end er, der er uden for huset, og som får helt almindelige mennesker til at begå selvmord, mens sindssyge mennesker nyder det uden bind for øjnene. Men værre er, at det var noget lettere at købe et koncept med lydfølsomme monstre, end det er at købe en idé om, at hvis du kigger ud af vinduet, så får du pludselig lyst til at begå selvmord.

Next

bird box anmeldelse

Fortællingen skifter mellem hovedpersonen Malories oplevelser af begyndelsen af katastrofen, livet i huset, og livet her og nu hen over en tidsperiode på cirka fem år. Jeg elsker, at vi aldrig ser monstret, da uhyggen kommer fra monstrets effekt på mennesker fremfor at være en fysisk enhed. Det er et åndsvagt virkemiddel og bare fantasiløst. For at overleve må de gennemføre den farefulde rejse med bind for øjnene. Det kunne være begyndelsen på mange film, men det ganske særlige er, at de alle tre har bind for øjnene, og at Malorie nærmest truende forbyder, børnene at tage dem af, lige meget hvad der sker.

Next

Er der allerede en 'Bird Box 2' på vej?

bird box anmeldelse

Hans karakter, Tom, bliver straks glad for den stærke Malorie Bullock. Alligevel har jeg oplevet at have en fransk bulldog plantet på skødet under en hel film, fordi jeg skreg inden for de første fem minutter. Der er mange scener langs en flod, hvor man virkelig fornemmer det vilde vand og den frodige natur, der omgiver vores hovedpersoner. Hver især beskriver de katastrofens omfang og barske konsekvenser for de mennesker, som har overlevet. Det skal ikke forstås sådan, at filmen ikke er stærk nok uden hende.

Next

Bird Box

bird box anmeldelse

Den lovede uhygge, utrolige visuelle billeder og en Sandra Bullock i topform. Med film som The Road, -serien, I Am Legend, -serien, -trilogien, Oblivion, og har Hollywood-studierne høstet fra et voksende marked, hvor de ikke mindst har tiltrukket et yngre publikum. Og nu må Malorie Bullock flygte med sine to små børn ned ad en voldsom flod for at finde et fristed. Beboerne gør hvad de kan for at overleve, men da en mand pludselig banker på døren og vil lukkes ind flere måneder senere, hvor Malorie og en anden kvinde i huset er højgravide, begynder tingene at gå grueligt galt. Som altid viser Sandra Bullock, at hun nemt kan bære en hel film.

Next